Monday, January 26, 2009

HITORI

Bila semua orang syok2 kemas barang nak balik bercuti, aku tengok je. Aku nak kemas apa? Lastly, aku pun buat2 kemas jugak. Kemas locker, kemas meja study, kemas katil. Best nye dapat balik rumah. Bila ditanya, “ko balik bila?”, jawapan aku dah sure nye, ”aku pun tak tau nak balik bila, esok lusa aku balikla”. I’m alone. I have no one in my life. Even ada pun, aku tetap rasa macam tak de. Bila orang balik bercuti, aku lepak sorang2 kat hostel. Kalau aku rasa bosan, aku keluar pegi shopping, window shopping. Tak de sapa pun yang tau aku sebenarnya, kesunyian. I’m alone. Dari segi luaran, semua orang tengok aku happy go lucky je, tak de masalah langsung dalam hidup. Orang yang tak de masalah dari segi study ataupun family. Tapi, hakikatnya, salah. Aku adalah orang yang bermasalah. Banyak sangat masalah. Sampai aku lari dari masalah. Aku ada family ke? Ya, aku memang ada family. Tapi, aku rasa aku tak pernah di appreciate oleh family aku sendiri. Parents aku tak pernah bangga dengan apa yang aku buat. Aku hanyalah orang yang di perlukan untuk menyelesaikan masalah. Huh… kekadang aku rasa bosannya hidup. Bila cuti kali ni, aku tak nak balik. Aku nak cari peaceful dalam soul aku. Aku nak nilai diri aku. Apa value yang aku ada. Aku selalu doa lepas solat supaya aku dapat kerja yang halal lepas aku grad. Aku jugak mintak supaya aku dapat kerja yang jauh dari family aku. Bukan aku benci family aku, tapi aku cuma nak they all realize someone’s importance when I gone from their life. Mungkin orang akan cakap, tak baikknya aku ni. Aku dah malas nak amik tau apa orang cakap. Sekarang, aku nak buat apa yang aku rasa nak buat. Mungkin jugak the exactly word yang sesuai nak express keadaan aku sekarang – Revolution. Ja’.

No comments:

Post a Comment